ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق شامل تجهیزاتی همچون فلومتر، ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما و همین طور لول سنج برای اندازه گیری سطح مخازن هستند

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وزیر نفت ایران همسو با عربستان اعلام موضع می کند

علیرضا محمدشاه | چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱ ب.ظ

مسعود میرکاظمی اظهار داشت: زمانی که قیمت نفت به ۱۱۵ دلار رسید و شروع به کاهش کرد، اعضای اوپک گفتند تا رسیدن نفت به قیمت ۱۰۰ دلار هیچ نگرانی نداریم و اگر قیمت به زیر ۱۰۰ دلار رسید؛ نشست اضطراری می گذاریم.

وی افزود: اما متاسفانه اکنون قیمت نفت به زیر ۹۰ دلار رسیده و ما می بینیم هنوز نشست اضطراری برگزار نشده است.

  • علیرضا محمدشاه

نیرو جهت سفت نمودن پیچ های فلنج

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ق.ظ

جهت دستیابی به یک اتصال بی نقص و آب بندی شده در فلنج ، گسکت باید بدرستی انتخاب و نصب شود. بعلاوه نیروی پیچ ها نیز باید باید بدرستی انتخاب شده و مجموع نیروی وارد شده بر فلنج از طریق  پیچ ها نیز باید بدرستی و یکسان بر روی سطح آب بندی فلنج توزیع شود.

به همراه نیروی گشتاور سفت کردن (اعمال نیروی بارگذاری جهت بستن بوسیله چرخاندن مهره ها ) کششی صحیح پیچ نیز میباید مد نظر قرار گیرد.

سفت نمودن صحیح یک پیچ یعنی استفاده درست و بهینه از خصوصیات کشسانی یک پیچ. در صورتیکه عمل سفت نمودن بدرستی انجام شود، یک پیچ درست مانند یک فنر عمل میکند. در هنگام سفت نمودن، یک نیروی گشتاور محوری بر روی پیچ اعمال میگردد، البته این نیروی معکوس ، برابر  نیروی فشارش بر روی اجزاء آب بندی مونتاژشده (مثلا: فلنج وگسکت) اعمال میگردد. میتوان این عمل را "نیروی بارگذاری کششی"  (Pre-load) نامید.

  • علیرضا محمدشاه

انواع لرزه گیر و ساختمان آنها

علیرضا محمدشاه | جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۳ ق.ظ

لرزه گیر های لاستیکی و فلزی

در بین تجهیزات مکانیکال خطوط لوله فرآیند به لرزه گیر ها اهمیت زیادی داده می شود که در واقع لرزه گیر در یک خط لوله پر تنش حکم ضامن سلامتی تجهیزات و دقت اندازه گیری ابزار دقیق است. اما دقیقا این دستگاه های را به حکم جلوگیری لرزه استفاده نمی کنند بلکه کاربرد های دیگری همچون ارتباط بین لوله های غیر همتراز و یا شیر های غیر هم تراز را نیز دارد. به این معنی که اگر دو لوله در فاصله مساوی با یکدیگر قرار ندارد و نصب اتصالات در این فاصله ممکن نیست گاهی از لرزه گیر ها به دلیل انعطاف آنها استفاده می شود هر چند که این عمل زیاد ممول نیست ولی گاها مجبور به این کار هستیم.

  • علیرضا محمدشاه

انواع لوله

علیرضا محمدشاه | چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ق.ظ

انواع لوله

لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود .

لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد .

لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند : لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی شود ،در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند .

  • علیرضا محمدشاه