ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق شامل تجهیزاتی همچون فلومتر، ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما و همین طور لول سنج برای اندازه گیری سطح مخازن هستند

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

معرفی شیر های پروانه ای فلنج دار و ویفری

علیرضا محمدشاه | شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ

یکی دیگر ازانواع شیرهای مورد استفاده در صنعت آب، شیر پروانه ای (به انگلیسی: Butterfly Valves)  است که دارای ساختمانی ساده و بهترین نوع شیر برای جریان های زیاد است. امروزه شیرهای پروانه ای به سبب سبکی وزن، اندازه کوچک و فشرده، راندمان بالا و قیمت ارزان نسبت به بقیه انواع شیرآلات صنعت آب،  محبوبیت زیادی در سیستم های آبرسانی دارند. تولید و استفاده از شیرهای پروان های به سبب ساختار ساده و متراکم دارای توجیه اقتصادی مناسبی است.شیر پروانه ایاز شیرهای پروانه ای می توان برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده نمود. با یک طرح خوب برای دیسک آنها، می توان ظرفیت شیر پروان های را تا حد یک شیر کشویی در حالت کاملا باز افزایش داد. در سازه این شیرها  از جنس های متنوع و مختلفی استفاده می کنند. همچنین شیرهای پروانه ای تقریباً با هر نوع سیالی سازگاری دارند.* به نوعی از شیرهای پروانه ای که فاقد فلنچ هستند، شیر پروانه ای ویفری (Wafer) گفته می شود.

نحوه کار و عملکرد شیرهای پروانه ای

بند آور شیر پروانه ای به صورت صفحه دایره ای شکل است که ازبالا به ساقه و دسته شیر متصل است  واز پائین بوسیله یک پاشنه به بدنه شیر وصل شده است. به طوری که بند آور  می تواند حول این پاشنه حرکت کرده وجریان سیال عبوری از شیر پروانه ای را قطع کرده و یا از شیر عبور دهد.هنگامی که بند آور شیر پروانه ای موازی جریان قرار می گیرد، حداکثر مقدار سیال از شیر عبور می کند. بهره برداری از شیرهای پروانه ای بزرگ بوسیله نیروی برق و استفاده از چرخ دنده ها و یا هیدرولیک صورت می گیرد. به این گونه شیرهای، شیر با عملگر برقی یا پنوماتیکی گفته می شود.بر حسب چگونگی آببندی، این شیرها تحت شرایط دما و فشار بسیار وسیعی قابل استفاده می باشند. از این شیرها درزوایای ۱۵ تا ۷۰ درجه برای کنترل مقدار جریان می توان استفاده نمود. به سبب نوع حرکت دیسک در شیرهای پروانه ای و حرکت پاک کنندگی آن، از این شیرها در سامانه های انتقال سیالات کثیف و حاوی ذرات معلق نیز استفاده می شود.

شرایط استفاده و بهره بردای از شیرهای پروانه ای

در هنگام استفاده از شیرهای پروانه ای به عنوان کنترل کننده جریان باید مراقب شرایط بروز کاویتاسیون بود. همچنین اگر هنگام بستن شیر با سرعت زیاد بسته شود، پدیده ضربه قوچ می تواند در سیستم ایجاد گردد. کاویتاسیون حاصل اختلاف فشار در دو سوی شیر می باشد و باید متوجه بود که در حالت نبودن شبکه در پایین دست، اختلاف فشار دو سوی شیر بیشتر از حالت وجود سیستم لوله کشی در پایین دست است. مهمترین اثر کاویتاسیون کاهش مقدار جریان و ضریب جریان می باشد. علاوه بر این موضوع کاویتاسیون موجب کاهش شدید طول عمر شیر و حتی لوله کشی پایین دست خواهد گردیدیکی از موضوعات مهم در شیرهای پروانه ای سایز بزرگ، مقدار افت فشار کم ایجاد شده توسط شیر در حالت کاملاً باز است. این افت فشار در حالت کاملاً باز آنچنان کم است که در مقایسه با افت فشار ایجاد شده در شبکه لوله کشی، معمولاً از آن صرف نظر می گردد.

نحوه عبور جریان از شیرهای پروانه ای

با توجه به اینکه بیشترین جریان در شیر پروانه ای زمانی می افتد که بندآور حالت موازی نسبت به جریان داشته باشد لازم است که بدانیم در زوایای مختلفی که بند آور با جریان می سازد مقدار جریان عبوری از شیر چه مقدار خواهد بود. در جدول زیر برحسب سایز شیر پروانه ای و مقدار زاویه ای که بندآور با جریان می سازد مقدار جریان عبوری از شیر نشان داده شده است. ۹۰ درجه هنگامی است که بندآور شیر پروانه ای کاملاً باز است و ۰ درجه هنگامی است که شیر کاملاً بسته است.


منبع : فورج استیل
  • علیرضا محمدشاه

محاسبه وزن استاندارد لوله های پلی اتیلن

علیرضا محمدشاه | چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۳۲ ب.ظ
معمول است که برای محاسبه از جداول مهندسی استفاده شود و با راهنمای استاندارد لوله های پلی اتیلن وزن و متراژ را بدست آورند. اما یک راه حل برای بدست آوردن استفاده از فرمولی است که به شما کمک می کند با استاندارد های ملی ایران و تولیدات کارخانه های ایرانی این وزن و متراژ را بدست آورید.
  • علیرضا محمدشاه

فلومتر کوریولیس

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ

اثر کوریولیس در فلومتر کوریولیس صنعتی در مقایسه با میترهای اختلاف فشار با میترهای جابه جایی مثبت، برای اندازه گیری مستقیم جریان جرمی، تکنولوژی نسبتاً جدیدی است. نخستین فلومتر جرمی کوریولیس صنعتی در سال 1972 به بازار آمد . در آن زمان، این نوع فلومترها بسیار حجیم، نامطمئن، حساس به کاربرد، گران قیمت و نادقیق بودند. امروزه تقریباً 13 فروشنده ی مختلف، انواع طرح های مختلف از تیوب مستقیم منفرد یا تیوب مستقیم دوتایی و دیگر تیوب های خم شده ی منفرد دوتایی را پیشنهاد می کنند. آخرین نسل این نوع فلومتر بسیار دقیق و مطمئن است (معمولاً 0.1 تا 0.3 درصد) و برخی اواع دیگر آن حجیم و یا حساس به نوع کاربرد هم نیست. فلومترهای جرمی کوریولیس، نصب گسترده ای در کاربردهای مایعات، دوغاب و گازها دارد و حتی در برخی دستگاههای بخار هم نصب می شود. موفقیت این دستگاه بر مبنای اندازه گیری مستقیم جریان جرمی است و با تغییر ویژگی های مایه (مانند ویسکوزیته، فشار، دما و دانستیه) تغییری نخواهد کرد. علاوه بر اندازه گیری جریان جرمی، این فلومتر قادر به اندازه گیری موارد دیگری مستقل از جریان جرمی، دانستیه  و دما است و هزینه ی آن ها هم با توجه به کل هزینه ی نصب، تعمیر و نگه داری و قابلیت های خروجی حقیقی بسیار مناسب است.

اصول عملیاتی فلومتر کوریولیس

جرم یک جسم بر روی زمین با وزن آن جسم تعیین می شود. جرم را همچنین می توان با اندازه گیری شتاب حاصل از یک نیروی خارجی که در قانون دوم حرکتی نیوتون تعریف شده  یعنی : نیرو=جرم×شتاب به دست آورد.

 

مزایا اندازه گیری جرمی

  • اندازه گیری مستقیم جریان جرمی مستقل از تغییر ویژگی های جریان
  • دستگاه اندازه گیری چندمتغیری (جریان جرمی، دانسیته و دما). در برخی ترانسمیترها، متغیرهای اندازه گیری دیگری بر اساس محاسبات سه مقدار مستقل از هم اندازه گیری شده، به کار می رود، متغیرهایی چون درصد جریان جرمی، درصد جریان حجمی، جریان حجمی، جریان حجمی استاندارد، دانستیه استاندارد، درجه بریکس، درجه بومه.
  • دقت و صحت بالا (معمولاً 0.1 ± درصد تا 0.3 ± درصد )
  • بدون قسمت های متحرک و اجزای چرخشی
  • نیاز کم به تعمیر و نگه داری
  • در دسترس بودن رنج مقاومت – خوردگی مواد تیوب اندازه گیری

معایب فلومتر های کوریولیس

  • هزینه ی اولیه برای فلومتر جرمی کوریولیس از رنج متوسط به بالا
  • محدودیت سایز – بزرگ ترین سایز موجود in6 است
  • محدودیت دمایی فرآیند (معمولاً F˚400 یا C˚200)
  • افت فشار بالا در جریان کامل برای برخی موارد
  • برخی انواع آن بسیار حجیم و سنگین است
  • برخی انواع آن به لرزش حساس است
  • برخی انواع آن به روش نصب حساس است

موارد استفاده دبی سنج کوریولیس

  • در اندازه گیری جریان جرمی در مایعات، گازها و بخار بالای نقطه ی شبنم (مثلاً بخار سوپرهیت) و در مورد دوغاب ها  یا سوسپانسیون (مواد معلقی که از ترکیب مایع و جامد و یا مایع و مایع به وجود می آید) استفاده می شود.
  • از فلومتر جرمی کوریولیس برای اندازه گیری جامد و گاز، مایع و گاز و گاز و مایع (بخار اشباع) استفاده نکنید.

ملاحظات نصب

از آن جا که فروشنده ها، سنسور طراحی خود را دارند، عملکرد فلومتر جرمی کوریولیس به انتخاب محل نصب بستگی دارد. برای کسب اطلاعا لازم در زمینه نصب دستگاه ویژه ی خود با فروشنده تماس بگیرید.

  • خوردگی میان سیال و مواد به کار رفته در فلومتر کوریولیس را چک کنید. کنترل کنید که چه نوع ماده ای در ساخت ابزار دقیق مورد نیاز فرآیند به کا رفته است.
  • تیوب اندازه گیری فلومتر جرمی کوریولیس باید پر نگه داشته شود چون در صورتی که تا نیمه پر شده باشد، اندازه گیری ممکن نخواهد بود.
  • برای اطمینان از عملکرد ماکزیمم یک فلومتر جرمی کوریولیس، پس از نصب و شروع فرآیند تنظیم نقطه ی صفر توصیه می شود. با فروشنده برای دستورالعمل خاص تماس بگیرید.
  • از تشکیل شدن حباب های گاز در مایع جلوگیری کنید زیرا این حباب ها بر عملکرد میتر تأثیر میگذارند. اگر این اتفاق افتاد، فشار معکوس را افزایش دهید تا حباب های گاز دار در مایع حل شود. برخی فلومترهای جرمی کوریولیس قادرند با استفاده از فیلتر نمودن داده های پردازش شده ی هوشمند توسط پردازش گر، توده های هوا یا گاز را اصلاح نمایند.
  • در صورت امکان، فلومتر جرمی کویولیس را در طرف فشار بالایی پمپ و تا حد امکان در نزدیک به پمپ نصب کنید.
  • در صورت امکان، فلومتر جرمی کوریولیس را در پایین ترین نقطه ی فرآیند نصب کنید تا فشار معکوس بالا تضمین شود.
  • اگر از فلومتر جرمی کورریولیس برای اندازه گیری بخار یا گاز استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که کندانس در تیوب اندازه گیری جمع نشده باشد.
  • اگر از فلومتر جرمی کوریولیس برای اندازه گیری دوغاب استفاده می کنید، ماقب باشید که برخی دوغاب ها بسیار ساینده هستند. ا آنجا که تیوب های اندازه گیری (در مقایسه با دیگر لوله ها) بسیار نازک ترند، ممکن است از عمر میتر کم شود. یک تیوب مستقیم منفرد بدون تقسیم کننده ی جریان، سایش را کاهش داده و در نتیجه عمر میتر افزایش می یابد. اگر سرعت جریان دو برابر کاهش یابد، فاکتور سایش چهار برابر کاهش خواهد یافت
  • اگر تخلیه اهمیت داشته باشد (آلودگی، ایمنی یا پیش گیری از تجمع)، میترهای تیوب مستقیم بر تیوب های حلقه ای ارجحیت دارد. نصب سنسور در لوله ی عمودی یا افقی یا زاویه ی رو به بالا تضمین کننده ی آن است که سنسور کاملاً تخلیه شده است.
  • به طور کلی فلومتر جرمی کوریولیس زانوها، شیرها یا جریان پایین دست پمپ ها بر عملکرد میتر تأثیری نخواهد داشت.
  • اگر امکان پلاگ شدن وجو داشته باشد، سنسور تیوب مستقیم گزینه ی بهتری است زیرا می توان بهتر تمیز کرد و مورد بررسی قرار داد.




هنر و گالری گردی

سیم و کابل نانوکابل

ابزاردقیق و شیر صنعتی

طراحی وب سایت

فلومتر و ابزار دقیق

تاسیسات و شیرفلکه

  • علیرضا محمدشاه

خطوط لوله فولادی و استیل

علیرضا محمدشاه | شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۴۰ ب.ظ

به نظر می رسد همچنان لوله فولادی و استیل جزو دسته های پر طرفدار در بین کارخانه ها باشند هرچند که پایه پلیمری ها مانند لوله های سفید و لول های پلی اتیلن بازار ساختمان ها را قبضه کرده اند. خوب دور از انتظار هم نیست که این کارخانه ها برای استفاده خود نیاز به لوله های فلزی داشته باشند. البته برای برخی موارد تولیدی مانند صنایع غذایی و صنایع دارویی داشتن لوله های استیل یک التزام است، گاهی نیز خورندگی مواد و دمای بالا کارخانه ها را مجبور به استفاده از لوله های استیل می کند.

تفاوت قیمت لوله های مختلف

قیمت تمام شده برای همه ما یک المان مهم است، اینکه چه میزان برای پروژه خودمان هزینه صرف می کنیم چیزی است که ما را مجاب به خرید طبقه بندی شده می کند، اما واقعا تفاوت در بین این آلیاژ ها بسیار زیاد است به طوری که حتی وام برای کارخانه های تولیدی به شکل های مختلفی داده می شود که بسته به نیاز آنها برای بودجه بندی اولیه است. از این بحث که بگذریم فاز بندی پروژه مطرح می شود اغلب کارخانه های ایرانی و خارجی برای شروع کار خود نیاز به فاز بندی دارند که این عمل و همین طور اهداف شرکت نیازشان را به خطوط لوله مشخص می کند. همین طور اینکه در کدام فاز نیاز به کدام تجهیز وجود دارد. یک سیستم مناسب برای یک کارخانه و کارگاه تولیدی طوری طراحی می شود که از روی نقشه های P&ID آن می توان هزینه های نهایی کار را محاسبه کرد. در این صورت می توان خرید برای پروژه و اولویت ها را نیزمشخص نمود. این در صورتی است که فرض کنیم همه خط به صورت یکجا و تمام توان تولید شروع به کار نخواهد کرد. در این صورت می توان گفت بهترین روش ارزیابی هزینه های لوله ها و استفاده از همین نقشه ها برای تصمیم گیری در مورد آلیاژ هاست که لزوما به هزینه نهایی پروژه منتهی می شود.

خرید از بازار لوله و اتصالات

به نظر می آید در بازار سنتی لوله و اتصالات پیدا کردن تمام نیاز یک خط لوله بسیار مشکل خواهد بود، به خصوص اینکه این بازار به گونه ای است که هر یک از فروشندگان به صورت تخصصی بر روی یک کالای خاص تمرکز کرده اند و پیاده روی برای پیدا کردن یک جنس مشخص تنها شما را خسته و گیج خواهد کرد. البته اعتراف می کنم که سطح دانش این بازار نیز به نسبت علم روز و واحد های تولیدی ایران پایین است بنابراین جا انداختن منظور خود یک معضل و چالش بزرگ است. اما هستند گروه هایی که به صورت تخصصی بر روی استعلام های پروژه ها فعالیت می کنند و تامین کننده تمام اجناس مورد نیاز یک خط لوله هستند. همین طور می توانند لوله فولادی و استیل و پلیمری را به صورت یکجا با قیمت مناسب برای شما فراهم کنند.





هنر و گالری گردی

سیم و کابل نانوکابل

ابزاردقیق و شیر صنعتی

طراحی وب سایت

فلومتر و ابزار دقیق

تاسیسات و شیرفلکه

  • علیرضا محمدشاه

نگاهی کوتاه به امکانات و تاسیسات تولیدی و پالایشی شرکت ملی گاز

علیرضا محمدشاه | پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۴۰ ق.ظ

شرکت ملی گاز ایران با توجه به سهم گاز طبیعی در سبد انرژی حامل های میان تقطیر و تجارب ارزشمند 40 ساله در عرصه فعالیتی صنعت گاز از منظر سخت افزاری و نرم افزاری دارای توان و ظرفیت تاسیسات بالایی بوده و در زمره شرکت های بزرگ ایران و خاورمیانه به شمار می رود. به تناسب افزایش مصرف در داخل کشور و نیز متناسب با افق های ترسیمی در سند چشم انداز توسعه، همواره ظرفیت تولید، پالایش و نم زدایی گاز طبیعی در ایران از روند  رو به رشد مناسبی برخوردار بوده است که با تأکیدات صورت گرفته و متناسب با طرح های توسعه ای تداوم روند رو به رشد این صنعت ادامه خواهد یافت.

برآوردها مبین این واقعیت است که در سال 2012 میلادی ظرفیت پالایش گاز ایران بالغ بر 274 میلیارد متر مکعب در سال خواهد بود که برابر با رشد 55 درصدی طی سال های آتی خواهد بود. شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر بدون بهره برداری از طرحهای توسعه ای خود، توان پالایشی روزانه حدود 500 میلیون متر مکعب گاز را داراست.

این شرکت در حال حاضر مدیریت و بهره برداری از هفت شرکت پالایشی مستقل و اختصاصی گاز طبیعی را بر عهده دارد و ضمن آنکه بر اساس برآوردها قرار است با اجرای طرح های توسعه ای تا سال 1404 تعداد آنها به دو برابر کنونی افزایش یابد. پیش بینی ها حاکی از این موضوع است که در صورت تحقق تمامی طرح های توسعه ای پالایشی در پایان سال 1404 مجموع ظرفیت پالایشی شرکت ملی گاز ایران به بیش از 1200 میلیون متر مکعب در روز بالغ شود.

انتقال گاز طبیعی

انتقال گاز طبیعی از مبادی تولید و پالایشگاه ها تا مراکز مصرفی در بخش های مختلف از حساسیت و  اهمیت بالایی برخوردار است. مجموع خطوط فشار قوی انتقال گاز در این کشور هم اینک بالغ بر 32 هزار کیلومتر است که توان انتقال آن روزانه بیش از 500 میلیون متر مکعب برآورد می شود. بر اساس تأکیدات صورت گرفته در قالب سند چشم انداز 20 ساله، طول خطوط انتقالی از 30 هزار کیلومتر فعلی باید به حدود 65 هزار کیلومتر افزایش یابد.

از همین رو شرکت انتقال گاز ایران به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران با بهره مندی از امکانات وسیع اجرایی – خدمات پشتیبانی و ماشین آلات متنوع تمام پروژه های عمومی در زمینه های مهندسی، طراحی بنیادی و طراحی تفصیلی به ویژه در ارتباط با طراحی و اجرای خطوط انتقال گاز، شبکه های تغذیه و توزیع، ایستگاه های تقلیل فشار گاز را در سراسر کشور منطبق با استانداردهای بین المللی به انجام می رساند.

طرح های افزایش ظرفیت پالایش گاز طبیعی ایران

شرکت ملی گاز ایران برای پالایش گاز و پالایشگاه های زیادی را در دست احداث دارد که از آن جمله می توان به پروژه بید بلند 2 با ظرفیت تولید روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز اشاره کرد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، با هدف افزایش ظرفیت پالایشی گاز کشور بهره برداری از پالایشگاه بید بلند 2 در سال 2011 و توسعه پالایشگاه ایلام با افزایش ظرفیت تولید روزانه سه میلیون و 400 هزار متر مکعب گاز تا سال 2010، انجام خواهد شد.

همچنین می توان به بهره برداری از پروژه های گازی فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی با ظرفیت تولید 100 میلیون متر مکعب گاز تا سال 2008، بهره برداری از فازهای 9و10 پارس جنوبی تا سال 2008 با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مکعب گاز، بهره برداری از فازهای 18،17،16،15 پارس جنوبی با ظرفیت تولید 100 میلیون متر مکعب گاز تا سال 2012، بهره برداری از فازهای 21،20،19 پارس جنوبی تا سال 2013 با ظرفیت تولید 80 میلیون متر مکعب گاز در روز و بهره برداری از فازهای 24،23،22 پارس جنوبی با ظرفیت 40 میلیون متر مکعب گاز در روز تا سال 2014 اشاره کرد.

طرح های مهم توسعه ای خطوط انتقال فشار قوی گاز طبیعی

خط لوله سراسری ششم عسلویه، بید بلند، اهواز به طول 625 کیلومتر و قطر 56 اینچ با هدف ظرفیت انتقال 95 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز و پنج ایستگاه تقویت فشار با سرمایه ای معادل یک میلیارد و یکصد میلیون دلار یکی از مهمترین طرح های توسعه ای خطوط، انتقال فشار قوی گاز طبیعی در حال احداث است.

در ادامه این مسیر می توان به خطوط لوله هفتم سراسری عسلویه، سرخون، ایرانشهر به طول 902 کیلومتر و قطر 42و56 اینچ با ظرفیت انتقالی 110 میلیون متر مکعب در روز با حداکثر 10 ایستگاه تقویت فشار گاز با سرمایه گذاری دو میلیارد و 200 میلیون دلار در حال احداث، خط لوله سراسری هشتم عسلویه، نائین، تهران به طول هزار و 50 کیلومتر و قطر 56 اینچ با ظرفیت 100 میلیون مکعب در روز با 10 ایستگاه تقویت فشار گاز با سرمایه گذاری سه میلیارد و 300 میلیون دلار در حال احداث، خط لوله سراسری نهم عسلویه، اهواز، دهگلان، بازرگان، به طول تقریبی 1860 کیلومتر با قطر 56 اینچی و ظرفیت انتقالی 110 میلیون متر مکعب در روز با 117 ایستگاه تقویت فشار گاز و تخصیص اعتباری در حدود هشت میلیارد دلار با هدف بهره برداری در سال 2014 که در مرحله طراحی است اشاره کرد، خط لوله سراسرس دهم کنگان، پناوه، تیران به طول 590 کیلومتر با قطر 56 اینچ با ظرفیت انتقال 65 میلیون متر مکعب در روز با تعداد چهار ایستگاه تقویت فشار گاز و سرمایه ای معادل 635 میلیون دلار در حال اجرا است، خط لوله یازدهم سراسری عسولیه، نائین، میامی به طول هزار و 320 کیلومتر با قطر 56 اینچ با ظرفیت انتقال 110 میلیون متر مکعب در روز با 12 ایستگاه تقویت فشار گاز در روز اجرا قرار دارد، خط لوله دوم شمال، شمال شرقی پاراچین، میامی، سنگ بست مشهد به طول تقریبی 900 کیلومتر و قطر 42و48 اینچ با شش ایستگاه تقویت فشار گاز با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون دلار در مرحله بهره برداری و خط لوله سوم آذربایجان، ساوه، همدان، بیجار، میاندوآب به طول 470 کیلومتر با قطر 40و48 اینچ به سه ایستگاه تقویت فشار گاز با سرمایه ای معادل 800 میلیون دلار در مرحله بهره برداری نیز از جمله پروژه های مهم توسعه ای خطوط انتقال فشار قوی گاز طبیعی قلمداد می شوند.

شرکت انتقال گاز ایران با برخورداری از تعداد 60 ایستگاه تاسیسات تقویت فشار گاز فعال، به منظور بالا بردن توان انتقال گاز طبیعی مورد نیاز در بخش مصارف داخلی و صادرات نسبت به برنامه ریزی احداث ایستگاه های جدید اقدام کرده است، که در صورت تحقق طرح های مزبور که بالغ بر 35 هزار و 200 کیلومتر تا پایان سال 2025 میلادی علاوه بر مجموع خطوط ذکر شده بهره مند از 140 ایستگاه فعال خواهد بود.

در مجموع، موقعیت راهبردی ذخایر گازی ایران در سواحل جنوبی کشور و مشترک بودن میدان بزرگ گازی پارس جنوبی با کشور قطر، اهمیتی خاص به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بخشیده است. سهم ذخایر گازی ایران در میدان گازی مشترک پارس جنوبی حدود 14/2 تریلیون متر مکعب (حدود 7 درصد کل ذخایر گاز جهان و 50 درصد ذخایر گاز کشور) برآورد شده است؛ بر این اساس، جایگاه و نقش محوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اقتصاد کلان و توسعه کشور انکار ناپذیر است.

منبع : سایت رسمی شرکت گاز





هنر و گالری گردی

سیم و کابل نانوکابل

ابزاردقیق و شیر صنعتی

طراحی وب سایت

فلومتر و ابزار دقیق

تاسیسات و شیرفلکه

  • علیرضا محمدشاه

ابزاردقیق

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷ ب.ظ

به منظور کنترل فرآیند در یک خط لوله و دریافت داده های کنترلی و ایمنی از ابزار دقیق استفاده می شود. این دستگاه ها توسط تولید کنندگان مختلف و در سطح کیفی و استاندارد های متفاوتی تولید می شوند که برای شرایط خاص و سیالات خاصی کاربرد دارند. آنچه مسلم است استفاده از ابزاردقیق در یک خط نیاز به بررسی های اولیه و استفاده از P&ID دارد، بنابراین هر یک از ابزار های مورد استفاده و آنچه که ما از آنها انتظار داریم باید به دقت انتخاب شوند و ما در مادیس علاوه بر مشاوره،نصب ابزار دقیق تجهیزات را انجام می دهیم.

لیست طولانی از محصولات هستند که به ابزار دقیق مشهور شده اند و شامل دستگاه های اندازه گیری دبی سیال یا همان فلومتر ها، دستگاه های اندازه گیری فشار یا ترانسمیتر فشار، اندازه گیری دما و آنالیزور سیالات، تبدلی کنندها یا همان ترانسدیوسر ها، تجهیزات اندازه گیری سطح مخازن و شتاب سنج و غیره می باشند. هر کدام از این تجهیزات خود به دسته ها و متد های مختلفی برای اندازه گیری تقسیم می شوند، اما آنچه باید همیشه در نظر داشته باشیم المان های سیال  و خروجی مورد نیاز است. گاهی از یک ابزار دقیق تنها انتظار نمایشگر و گاهی نیز تنها یک خروجی باز و بسته را داریم، اما در مواردی نیز نیاز به مانیتور کردن دائم فرآیند در خط لوله و همین طور گرفتن کنترل های خودکار در یک سیستم اتوماسیون خواهیم داشت.

دلایل استفاده از ابزار دقیق

  • فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز اپراتور جهت کنترل دقیق و لحظه به لحظه فرآیند
  • فراهم نمودن اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل شرایط فرآیند جهت جلوگیری از وقوع حادثه
  • فراهم نمودن اطلاعات مورد نیاز مدیر واحد فرآیندی جهت نظارت برعملکرد واحد و افزایش بازدهی سیستم
  • فراهم نمودن شرایط لازم برای کنترل خودکار فرآیند
  • ایجاد محیط روان با تعداد قابل قبول اپراتور جهت کنترل فرآیند
  • اطمینان از وضعیت مخازن، لوله ها و غیره جهت جلوگیری از شرایط غیر نرمال مانند سرریز شدن، خالی شدن مخازن و یا بالا رفتن بیش از حد فشار
  • اطمینان از خروجی با کیفیت محصول
  • افزایش میزان تولید
  • محافظت از محیط زیست
  • محافظت از تجهیزات خطوط فرآیند





هنر و گالری گردی

سیم و کابل نانوکابل

ابزاردقیق و شیر صنعتی

طراحی وب سایت

فلومتر و ابزار دقیق

تاسیسات و شیرفلکه

  • علیرضا محمدشاه

مادیس با ظاهری تازه

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲ ب.ظ

امروز به صورت رسمی وب سایت جدید مادیس شروع به کار کرده است، خوشحالیم که با یک تیم حرفه ای قرار داد جدید وب سایت را بسته ایم تا امکانات مورد نظر ما را تامین کنند و همین طور تضمینی برای کارکرد مناسب از سمت مشتریان و کاربران مادیس داشته باشد.

از این به بعد سعی می کنیم در این وب سایت با استناد به مقالات و معرفی های شرکت های خارجی و درج تجربه های شخصی خودمان، یک پایگاه مناسب برای ابزار دقیق و ارائه مطالب مفید داشته باشیم و مسلما از همکاری دوستان و کارشناسان دیگر نیز خوشحال و سپاسگذار خواهیم بود. این صفحه صرفا به ارائه مقالات علمی در مورد ابزار دقیق و امکانات اتوماسیون صنعتی اکتفا نخواهد کرد و با معرفی نام ها و برند های این صنعت تصمیم به ارائه راهکار های جامع از بزرگان فن دارد.

همین طور سعی می کنیم با استفاده از ویدئو های مختلف و مصاحبه با کارشناسان صنایع که از ابزار دقیق و خطوط اتوماسیون توانسته اند مشکلات خود را کمتر و سود دهی را بالاتر ببرند، این ابزار ها را بیشتر به شما معرفی کنیم.

در مورد دیتاشیت و همین طور کاتالوگ محصولات مختلفی که در ایران فروخته می شوند و یا امکان وارد کردن آنها وجود دارد به معرفی دسته ای بپردازیم. از آنجایی که منابع فارسی برای آنها وجود ندارد تنها منابع انگلیسی این نوشته ها بر روی وب سایت قرار می گیرد.

امید داریم با اتکا به دانش فنی خودمان و همین طور استفاده از کمک دوستان و همکاران هم تجارت خود را رونق دهیم و هم کمکی به این صنعت و کاربرانش کرده باشیم.


منبع: ابزار دقیق مادیس





هنر و گالری گردی

سیم و کابل نانوکابل

ابزاردقیق و شیر صنعتی

طراحی وب سایت

فلومتر و ابزار دقیق

تاسیسات و شیرفلکه

  • علیرضا محمدشاه