ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق مادیس

در این وب لاگ به معرفی ابزار دقیق و مقالات هم خانواده می پردازیم

ابزار دقیق شامل تجهیزاتی همچون فلومتر، ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما و همین طور لول سنج برای اندازه گیری سطح مخازن هستند

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

طراحی فونت قسمت دوم - اسکیس اولیه

علیرضا محمدشاه | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۶ ق.ظ

مسلما اگر گرافیست باشید در دانشگاه درس هایی برای طراحی فونت فراگرفته اید، اما هر کسی با استفاده از نرم افزار های موجود می تواند به راحتی فونت های مختلف و مخصوص به خودش را طراحی کند. این روزها اصلا نیازی به کار سخت و دردسرهای قدیمی نیست، در واقع شما شاید با اسکن کردن دست خط خودتان راحت ترین مسیر را برای طراحی فونت طی کنید، هر چند که خروجی مسلما حرفه ای نخواهد بود، اما یک شروع برای یادگیری چند نرم افزار و پیدا کردن موردی در بین آنهاست که به کار شما می آید.

در راه طراحی فونت که قرار بگیرید با مواردی روبرو می شوید که بیشتر در مورد فونت های فارسی مطرح هستند، کشیدگی، اتصال به حروف مجاور، ترکیب شدن چند حرف، نحوه نمایش حروفی که با ترکیب شدن با مجاورت خود کلا تغییر ظاهر می دهند، اینها همه ترسناک به نظر می رسند ولی واقعیت این است که بعد از یکی دو بار کار کردن با این موارد به سرعت دست شما راه خواهد افتاد و اگر نرم افزاری را انتخاب کرده باشید که با آن ارتباط بهتری برقرار کرده اید، حتما به سادگی آن را اجرا خواهید کرد. اما در این مرحله باید تصمیم بگیرید هدف شما برای ساخت این فونت چیست، چون اگر دقت کرده باشید فونت ها ورژن های مختلف دارند و به مرور بازسازی و رفع ایراد می شوند، پس فرض کنیم در قدم اول نیاز دارید فونتی داشته باشید که برای مصارف شخصی است، در این مرحله شاید بتوانید با یک شروع تازه و نصفه و نیمه کار را به سرانجام برسانید، البته این اصلا مسیری نیست که هدف ماست، اما به هر حال یک شروع است و به شما کمک میکند در پروسه های ساخت خود از Develop کردن بهره بگیرید.

پس برای شروع این پروژه فونت سازی این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • این فونت چطور قرار است استفاده شود؟
  • آیا برای پروژه خاصی یا مثلا مصرف خودتان می سازید یا هدف تجاری و گسترده تری دارید؟
  • آیا این فونت مشکلی را قرار است حل کند، مثلا در نرم افزار های سه بعدی یا موشن گرافیک ساختن به شما کمک کند؟
  • چه چیزی آن را منحصر به فرد کرده است؟
  • چطور در بین طرح های مختلف جایگاه بصری مناسب پیدا خواهد کرد؟

یا مثلا برای انتخاب موارد اساسی را در نظر بگیرید:

  • آیا تایپ فیس های شما serif یا sans-serif خواهند بود؟
  • آیا برای نوشتن در نامه ها استفاده خواهد شد یا کاربرد گسترده تر ژئومتریک از آن میخواهید؟
  • هدف شما استفاده از فونت در سایز های کوچک مانند نوشته های اداری است، یا فکر میکنید باید برای طراحی های گرافیکی خیلی بزرگ خودتان مثلا برای بیلبوردها از آن استفاده کنید؟

این سوالات تنها در پس ذهن شما یک ایده را تشکیل می دهند، که بدانید چطور کار را شروع کنید تا در آینده به مشکلی بر نخوردی و خیلی سریع به فونت مورد نظر خود برسید. شاید بهتر باشد برای اولین پروژه خیلی کار را جدی نگیرید و تنها هدف شما درست کردن یک فونت اختصاصی باشد، برای همین به سمت sans-serif ها نروید.

فرق بین serif با sans-serif چیست؟

این موارد شاید در فونت های خارجی به شکل بیشتری نماد کند، اما در فونت های فارسی هم می توانید ساده ترین ها را که بدون کشیدگی و کرنش های مختلف در اطراف خود هستند در رده serif قرار دهید. در واقع تفاوت این دو خیلی برای کار ما فرقی ندارند اما جهت اطلاع بدانید که فونت های serif در انتهای هر حرف یک کرنش یا طراحی خاصی برای جمع شدن دارند، اما در مورد sans-serif انتهای حروف به شکلی کاملا بسته و تیز مانند هستند. شکل زیر ایده بهتری از این مورد برای شما ایجاد خواهد کرد:

[caption id="attachment_16684" align="aligncenter" width="500"]فرق بین فونت serif و san-serif فرق بین فونت serif و san-serif[/caption][caption id="attachment_16685" align="aligncenter" width="213"]فرق بین فونت serif و san-serif فرق بین فونت serif و san-serif[/caption]

تقریبا هر روزنامه، مجله و کتابی را با فونت های serif طراحی می کنند هر چند که فونت هایی که با کشیدگی و کرنش های اطراف آنها ساخته می شوند به خاطر ظاهر بهترشان برای کارهای گرافیکی و تبلیغاتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. هر چه باشد شما برای طراحی یک فونت فارسی شخصی به صورت آماتور فعلی نیازی نیست درگیر این موارد باشید، اما مثلا من با توجه به اینکه نیاز دارم کشیدگی های زیادی در انتهای هر حرف برای قشنگ شدن ایجاد کنم، به سمت Serif ها می روم.

استاد منحی Bézier شوید، Master Bézier Curve

زمانی که وارد بحث طراحی می شوید که دست نوشته خودتان باشد چه از اول شروع کنید در نرم افزار های گرافیکی مانند corel draw یا illustrator کاراکتر های خودتان را طراحی کند، یا حتی مستقیم وارد نرم افزار طراحی فونت شوید و کار را از همان جا آغاز کنید، باید استاد این ابزار شوید. اما با این حال دستان خود را به کار بگیرید، هیچ وقت با نرم افزار نمی توانید در همان اوایل کار آنقدر دقیق و ظریف بکشید که دستان شما یک حرف را طراحی می کند.

تنها کافی است یک کاغذ چهارخانه های کم رنگ را زیر دست خود قرار دهید، همین کاغذ های ساده که در اغلب دفترچه های یاد داشت هم یافت می شوند، با دو خطی هم می توانید کار کنید، من ترجیح میدهم کاغذ را زیر دستانم بگردانم تا اینکه خود دست را برای اطراف منحنی بگردانم، این کار به من کمک میکند که مانند یک پرگار مسیر حرکت را بهتر انتخاب کنم. به هر حال حرکت دست خودتان را کامل به ذهن بسپارید چون در این صورت به سادگی در نرم افزار منحنی های خودتان را رسم می کنید. چند کاراکتر را که دستی بر روی کاغذ بکشید کار روی غلطک افتاده است. سعی کنید اگر دستان ماهری دارید حروف را توپر رسم کنید، یعنی تنها با مداد یا خودکار بر روی کاغذ حرکت نکنید و اطراف یک کاراکتر را بکشید، سپس داخل آن را پر کنید، این کار دید بهتری به شما می دهد.

 

سری مقالات طراحی فونت را کامل بخوانید

قسمت اول – اصطلاحات و True Type قسمت دوم - اسکیس اولیه
  • علیرضا محمدشاه

طراحی فونت قسمت اول – True Type

علیرضا محمدشاه | يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۵۰ ب.ظ

فونت ها به شدت در زندگی روزمره ما کاربرد دارند و ما هر روز فونت های بسیاری را استفاده میکنیم، از بین این فونت ها می توان مواردی را نام برد که به شکل تجاری و مختص شرکت های خاصی درآمده اند، این فونت ها به آیتم های کپی رایت وابسته هستند، اما گاها شرکت ها برای مصارف کلی آنها را ساخته اند که بتوانند در هر جایی و با اطمینان از صحت باز شدن صحیح استفاده کنند. در بین این فونت ها می توان مواردی را نام برد که مایکروسافت برای سیستم های عامل خود طراحی کرده است. گونه هایی که نه تنها همیشه در سیستم عامل شما نصب هستند، بلکه می توانید با خیال آسوده از اینکه در هر کامپیوتر دیگری قابل استفاده هستند از آنها بهره بجویید. البته اغلب بسیار ظاهر ساده و استانداردی دارند که نمیتوان آنها را یک مهره گرافیکی دانست. متن زیر خیلی خلاصه شروعی خواهد بود برای تولید و ویرایش فونت های مختلف در یک کامپیوتر

فونت های قدیمی استاندارد

فونت ها در گذشته بر اساس پیکسل های یک مانیتور ساخته می شدند، همین عادت بود که باعث شده بود در نرم افزار نویسی فونت های مختلف به جز المان های مربوط به سایز خود فونت به مواردی مانند پیکسل سایز صفحه نمایش هم وابسته باشند، یعنی اگر همان سایز ۱۰ پوینت را روی یک مانیتور با رزولوشن قدیمی ۶۴۰*۴۸۰ که تازه پیشرفته هم میبود مشاهده می کردید، سایز مختلفی نسبت به همان فونت در یک صفحه ۳۲۰*۱۲۸ داشت. با این تفاسیر اولین اقدام برای ساده سازی و زیبا سازی این فونت ها استفاده از پیکسل برای واحد اندازه گیری فونت ها بود که البته طبق معمول برای موارد گرافیکی استفاده شده بود.

پس از این اتفاق بود که کم کم نرم افزار های طراحی فونت هم شکل گرفتند و این باعث شد پیشرفتی در زمینه طراحی فونت و ظاهر و گشایش هایی برای گرافیک ایجاد شود.

گلیف Glyph چیست؟

از این واژه در این سری مقالات زیاد خواهید شنید، گلیف در واقع همان ظاهری است که یک کاراکتر در نرم افزار طراحی به خود میگیرد، یعنی فرض کنید شما "a" را در نرم افزار طراحی ساخته اید، این ظاهری که به این کاراکتر داده اید را گلیف می گوییم، البته این تعریف خیلی خودمانی از این ماجراست. این کاراکتر را می توان به شکل های مختلفی هم طراحی کرد، مثلا بولد یا ایتالیک. یا فرضا اگر فونت فارسی را در نظر بگیرید شکل ظاهری هر گلیف نسبت به حروف قبل و بعدش ممکن است تغییر کند، مثلا "س" با کاراکتر چسبان آن در همین واژه چسبان متفاوت است برای صرفا اطلاعات این مطلب را بگوییم که به این ساختار اتصالی و وابسته به کاراکتر های دیگر "لیگچر" یا "Typographic Ligature" میگویند.

لیگچر یا Typographic Ligature

در بسیاری از قلم‌های فارسی و عربی از کنار هم قرار گرفتن دو نویسهٔ «ل» و «ا»، لیگچر «لا» تشکیل می‌شود؛ همچنین در برخی از قلم‌ها از کنار هم قرار گرفتن «ا-ل-ل-ه» لیگچر «الله» به وجود می‌آید؛ برای "ریال" نیز گاهی لیگچر تعریف شده‌است. در بعضی از قلم‌های الفبای لاتین کنار هم قرار گرفتن حروف ff می‌تواند باعث ایجاد ظاهری متداخل و ناخوانا شود، برای غلبه بر این مشکل می‌توان به جای کرنینگ از لیگچر استفاده کرد. لیگچرها در قلم‌های خوش‌نویسی که حروف در آن‌ها متناسب با حروف کناری به هم می‌چسبند نیز کاربرد گسترده دارند.

طراحی فونت True Type

این فونت ها به قول آمریکایی ها مادر فونت های مدرن هستند، این دسته از فایل ها که همان TTF خودمان هستند در هر سیستم عاملی شناسایی می شوند و شاید این بزرگترین ویژگی آنها باشد. اما طبق گفته های بالا این دسته از فونت ها یکی از پیشتازانی هستند که در آنها گلیف ها وابستگی کمی به رزولوشن کامیپوتر دارند.

برای تعریف یک فونت با این ویژگی های اول باید تعدادی گلیف طراحی شود که نوع نشستن فونت و همین طور چرخش ها را در آن طراحی کرد، همین طور می توان به این فونت ها تعدادی راهنمای سیستمی که به hint معروف هستند اضافه نمود، این راهنماها به سیستم کمک می کنند در زمان رندر کردن فونت یا همان نمایش این فونت اطلاعات کافی از نوع نشستن فونت داشته باشند. از این جهات نوع این فونت ها شبیه به فونت های OPEN TYPE هست با این تفاوت که در قلم‌های اُپن‌تایپ علاوه بر پشتیبانی از تعاریف تروتایپ، استفاده از تعاریف پست‌اسکریپت نیز مجاز است. پست اسکریپت ها نیز فرمان هایی هستند که به طراح کمک میکنند دقت بیشتری به فونت بدهد یا شرایط ویژه ای برای آن تعریف کند که به مرور آنها را نیز معرفی خواهیم کرد.

قلم‌های True Type و Open Type ضمن حفظ کیفیت قلم‌های برداری، سرعت رسم بالا و نزدیک به قلم‌های شطرنجی دارند و مانند قلم‌های شطرنجی مستقل از سیستمی که در آن نمایش می‌یابند هستند

نحوه طراحی این سبک فونت

یک چهارتایی متشکل از منحنی های بزیر Bézier curve، با دو نقطه انتهایی و یک نقطه کنترل، این دایره هشت سگمنت مختلف بهم چسبیده است. مربع ها در شکل زیر نقاط انتهایی و دایره های داخل تصویر نقاط کنترل هستند:

نقاط کنترل و انتهایی فونت ها

ویژگی های True Type

  • پسوند فایل: .ttf و .tte  برای سیستم عامل های مایکروسافت و .dfont برای سیستم عامل های اپل مکینتاش macOS
  • نوع کد: tfil
  • نوع همگن تشخیص‌دهنده: public.truetype-ttf-font
  • توسعه‌دهنده: اپل Apple Inc
  • نوع فرمت: outline font

 منبع: هنرگردی

  • علیرضا محمدشاه

آی توپی پوزیشنر

علیرضا محمدشاه | پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۷ ب.ظ

انواع آی توپی پوزیشنر , آی توپی پوزیشنر فیشر , آی توپی پوزیشنر ماسونیلان , آی توپی پوزیشنر سامسون , آی توپی پوزیشنر زیمنس , آی توپی پوزیشنر MOOR , آی توپی پوزیشنر  ABB , آی توپی پوزیشنر YTC ,  آی توپی پوزیشنر Valtek flowserve , آی توپی پوزیشنر Neles jamesbury

I/P Positioner Fisher , I/P Positioner Samson , I/P Positioner Siemens , I/P Positioner Masoneilan , I/P Positioner Moor , I/P Positioner ABB , I/P Positioner YTC , I/P Positioner Valtek Flowserve  , Neles Jamesbury

[caption id="attachment_7352" align="aligncenter" width="600"]کنترل ولو fisher قیمت کنترل ولو فیشر[/caption]

قیمت آی توپی پوزیشنر را به همراه لیست قیمت از ما دریافت کنید

پوزیشنر های مختلف را در قسمت های زیر ببینید:

آئوما AUMA

آلفایر Alphair

اوریون ORION

روتورک Rotork

سامسون SAMSON

فیشر FISHER

لسر Leser

ماسونیلان Masoneilan

متسو Metso

  • علیرضا محمدشاه

اکچویتور پنوماتیک فیشر fisher control

علیرضا محمدشاه | پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۶ ب.ظ

اکچویتور پنوماتیک

تجهیز صنعت تامین و فروش انواع اکچویتور پنوماتیک ، اکچیتور بادی، عملگر بادی، عملگر پنوماتیک ،  از برندهای معتبر اروپایی ،کره ای ،ترک ، چینی

اکچویتور پنوماتیکاکچویتور پنوماتیک

تامین تجهیزات صنایع  کارخانه جات صنعتی واردات و تامین انواع اکچویتور پنوماتیک

انواع شیر اکچویتوربا مارک های مختلف :

شیر اکچویتور روتورک / شیر اکچویتورROTORK

شیر اکچویتور آئوما / شیر اکچویتورAUMA

شیر اکچویتور نوجیکس / شیر اکچویتورNOGIX

شیر اکچویتور پروال / شیر اکچویتورPROVAL

شیر اکچویتور ترک / شیر اکچویتورTORK

شیر اکچویتور مگا / شیر اکچویتورMEGA

شیر اکچویتور آلفا ایر / شیر اکچویتورALPHAIR

شیر اکچویتور روپو / شیر اکچویتورROPO

شیر اکچویتور یورو کنترل / شیر اکچویتورEURO CONTROL

اکچویتور پنوماتیک (بادی)چیست؟

یک اکچیتور پنوماتیک، انرژی هوای فشرده را به حرکت دورانی و یا خطی تبدیل می کند. بدین ترتیب با نصب این اکچویتورها بر روی شیر هایی که به صورت دستی عمل می کنند و با داشتن منبع تولید هوای فشرده می توان این شیرها را توسط انرژی باد کنترل کرد.

همچنین میتوان با نصیب شیر برقی نامور بر روی اکچویتور بادی، این اکچویتورها و در نهایت شیرها را به صورت برقی کنترل کرد. در صورت داشتن منبع تولید هوای فشرده انتخاب اکچویتورهای پنوماتیک نسبت به اکچویتورهای برقی به دلیل هزینه پایینتر مقرون به صرفه تر خواهند بود.

این اکچویتورها میتوانند به دو صورت فنر برگشت دار و بدون فنر برگشت(Double Acting) باشند .

طرز کار (نحوه ی عملکرد) اکچویتورهای پنوماتیک : این اکچویتورها بر اساس گشتاور تولیدی تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب اکچیتور باید سایز شیری و همچنین فشار سیال درون خط مد نظر یاشند. در صورت نصب شیر برقی نامور این عملگرها برقی میشوند و در صورت نصب پوزیشنر نیز بر روی آنها با استفاده از سیگنال انالوگ میتوان شیر را به صورت درصدی کنترل کرد.به این شیرها،شیر بادی نیز اطلاق میشود.

فروش انواع و اقسام اکچویتور پنوماتیک با در نظر گرفتن گشتاور تولیدی از 40N.m به بالا می باشد.

  • 40N.m,52N.m,63N.m
  • 75N.m,83N.m,92N.m
  • 105N.m,125N.m,140N.m
  • 160N.m,190N.m,210N.m
  • 240N.m,270N.m

جهت سفارش اکچویتور پنوماتیک پارامترهای ذیل را باید تعیین نمود :

1- قدرت گشتاور مورد نیاز

2-سایز شیری که بر روی آن اکچویتور برقی باید سوار شود

3-نوع شیری که بر روی آن اکچویتور برقی باید سوار شود(توپی-پروانه ای…)

4-single or double acting

5-وجود شیر برقی نامور

– نامهای مشابه : اکچویتور پنوماتیکی، اکچیتور بادی، اکچیتور پنوماتیک، عملگر بادی، عملگر پنوماتیک

  • علیرضا محمدشاه

کنترل ولو فیشر | قیمت کنترل ولو فیشر | نمایندگی fisher

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۳ ب.ظ

فروش انواع کنترل ولو فیشر

سایز : ازسایز1 الی16اینچ به صورت موجود آلیاژ :  A216WCB/SST316 فشارکار : درکلاس 150-300-600-900-1500 اتصال :   فلنج دار ، جوشی TYPE: ET,EZ,EAT,ETR

کنترل ولو فیشر (Control Valve)

یکی از رایجترین المان های کنترل نهایی در سیستم های کنترل صنعتی ،کنترل ولو میباشد.کنترل ولو برحسب فرمان یک سیگنال اتوماتیک همچون سیگنال یک کنترل کننده یا دستگاه منطقی (مانند PLC) فلوی سیال عبوری از یک لوله را محدود می کند.

[caption id="attachment_7336" align="aligncenter" width="190"]کنترل ولو فیشر کنترل ولو فیشر fisher[/caption]

اصول کار  کنترل ولو

کنترل ولو وسیله ای است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می نماید و میزان جریان سیال را در یک سیستم کنترل فرایندی تنظیم می کند، شیر کنترل شامل یک شیر است که به یک مکانیزم محرکه actuator که توانائی تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد متصل می باشد .این تغییر بر مبنای سیگنالی است که از سیستم کنترل دریافت میشود. شیر کنترل نقش مهم و اساسی در یک صنعت فرایندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه ها ی خرید قطعات و دستگاهها در صنایع مربوط به شیر کنترل و سیستم های جانبی آن می باشد. انتخاب شیرهای کنترل قبلا بر مبنای پارامترهای اولیه ای نظیر Pressure rating دامنه جریان افت فشار و … بود ولی اکنون تاکید بر هز ینه ها می باشد بنابراین شیرهای کنترل بایداز لحاظ هزینه ها ی اولیه و هزینه های تعمیراتی مناسب باشند ضمن اینکه می بایست خواص کنترلی خوبی داشته باشند. پارامترهای ثانویه در انتخاب شیر کنترل شامل نشتی های مجاز، خصوصیات جریانی، دما و سایش می باشد.همچنین باید مساله Noise را در نظر گرفت و نیز باید محرک مناسب انتخاب گردد و نیاز به موقعیت دهنده شیر Positioner مشخص گردد. مشخص کردن سایز شیر کنترل که به آن Valve Sizing می گویند بستگی به پارامتر متغیری به نام Cv دارد.پارامترهای مورد نیاز جهت انتخاب شیر کنترل در استاندارد ISA مشخص شده است.

[caption id="attachment_7338" align="aligncenter" width="600"]نمایندگی محصولات شرکت فیشر fisherکنترل ولو فیشر fisher[/caption]

قسمت های تشکیل دهنده کنترل ولو فیشر  :

Body : بدنه شیر اصلی ترین قسمتی از شیر است که تحت فشار می باشد. این قسمت شامل اتصالات و مسیر جریان میباشد. این قسمت همچنین محل لازم برای  نشیمنگاه و بندآور Seat) و.) Plug را فراهم میآورد

Bonnet: ساقه قسمتی از شیر است که میله شیر(Stem)   در آن حرکت می کند و به عنوان یک هدایت کننده (Guid)برای میله شیر می باشد. ساقه شیر همچنین در برگیرند ه جعبه آ ببندها می باشد. ساقه می تواند یکپارچه، پیچی یا فلنجی باشد.

  Actuator :محرک یکی از قسمتهای اساسی و مهم در شیرهای کنترل می باشد. کار آن اعمال نیرو وفشار به میله شیر و حرکت آن جهت تغییر وضعیت عضو مسدود کننده م یباشد. با حرکت عضو مسدودکننده جریان سیال تنظیم و یا قطع و وصل می گردد. محرکها دارای انواع مختلفی می باشند.

Power Unit : قسمتی از محرک که انرژی سیال یا الکتریک یا مکانیک را به حرکت میله شیر تبدیل می نماید

 Pneumatic  : وسیله ای که انرژی یک سیال تراک مپذیر معمولا هوا را به حرکت تبدیل م یکند.

 Electric  : وسیله ای که انرژی الکتریکی را به حرکت تبدیل مینماید.

کاربرد کنترل ولو فیشر : کنترل ولو فیشر برروی کنترل خطوط انتقال مواد غذایی ، نفت ، بخار ، آب ، شیمیایی و دارویی مورداستفاده قرارمیگیرد.

موارد مهم در انتخاب یک کنترل ولو به شرح زیر می باشد :
1- CV (میزان عبور سیال از ولو را که نشان دهنده حجم در واحد زمان میباشد و با دیمانسیون گالن بر دقیقه اندازه گیری می شود )
2- سایزینگ ولو
3- سیال داخل مسیر ( خورندگی)
4- فشار و اختلاف فشار موجود
5- غلظت و مختصات سیال
6- نشتی ولو (Leakage)
7- اغتشاش سیال
8- دمای سیال
9- قیمت شیر

لینک مفید کنترل ولو فیشر:

سایت شرکت EMERSON

FISHER

رگلاتور فیشر


منبع: پارسل تجهیز

  • علیرضا محمدشاه

بند گردن آویز و بندگردن آویز نمایشگاهی به صورت ربانی و نواری

علیرضا محمدشاه | يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۸ ب.ظ

بند گردن آویز و بندگردن نمایشگاهی

کارت های نمایشگاهی که به صورت آویز بر روی گردن قرار میگیرند، یکی از پرکاربردترین مواردی هستند که در نمایشگاه، سمینار، مراسم رسمی، معرفی اعضا و یا حتی فروشگاه های بزرگ به عنوان کارت شناسایی فرد استفاده می شوند. اگر شما هم به دنبال یک مراسم شکیل هستید و یا در برنامه و رویدادی شرکت می کنید که نیاز است اعضای تیم خود را در آن معرفی کنید، بهتر است از این روبان های کنار کارت آویز استفاده کنید.

بند گردن آویز به صورت حرفه ای دوخته و چاپ می شود

یادتان باشد یک بند شاید به سادگی در نظر آید ولی یک شرکت تولید کننده حرفه ای این بند ها را به گونه ای تولید می کند که لوگوی شما به هر حالتی در مقابل دیدگان مشتریان شما قرار گیرد، همین طور دوخت این بند ها به صورتی انجام می شود که لوگوی چاپ شده روی آنها دقیقا به صورت عمودی و بر روی سینه فرد قرار گیرد تا دید کامل بر روی آن وجود داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال یک دوخت و چاپ حرفه ای هستید حتما پیش از سفارش با ما بررسی و نهایی کنید تا محصولی با کیفیت و همین طور خوش دوخت را دریافت کنید.

نحوه چاپ لوگو و دوخت کناره بند گردن آویز

این بند ها به صورتی دوخته می شوند که در این موارد نمایشی بسیار شکیل و زیبا هستند، دوخت دور و لبه های آنها بسیار ظریف و با دوام است، همین طور آنقدر محکم می شوند که لوگو در آنها راه نرود و در گذشت زمان شکل ظاهری خود را از دست ندهند. این بند ها را باید به صورت چاپ میانی کار کرد، یعنی لوگوی شما طوری در میانه طولی این بند قرار می گیرد که کاملا در محدوده دید واقع شده باشد. هر کارت با هر سایزی را پشتیبانی می کنیم و می توانید هر نوع بندی را در هر قطری به ما سفارش دهید.

  • علیرضا محمدشاه

رگولاتور فیشر

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ب.ظ

رگولاتور فیشر

شرکت فیشر که به جورج فیشر فقید باز می گردد یک شرکت قدیمی 135 ساله است که نه تنها پیشتاز دنیای صنعت خود بوده است، بلکه نوآوری هایی را نیز در زمینه تولید انواع رگلاتور و همین طور کنترل ولو داشته است. این مجموعه علاوه بر داشتن خط تولید مستقل و بخش فروش، از زیر مجموعه های شرکت سهامداری بزرگ امرسان نیز به حساب می آید.

تولید انواع رگلاتور در مجموعه جورج فیشر

تولیدات این سری از محصولات سالها پیش در مجموعه فیشر شروع شد، درست زمانی که اولین نیاز برای بازار داغ لوله های گاز احساس می شد، این شرکت با دانشی که در آن زمان شاید خیلی هم عنوان اتوماسیون را به خود نگرفته بود، توانست محصولاتی با کیفیت و قابل اطمینان از دل سویس به سراسر دنیا ارسال کند. رگولاتور های مهم این مجموعه در ایران نیز بسیار استفاده می شوند و محبوب هستند. اما هنوز هم بهترین شرایط برای واردات این مجموعه و حتی نمایندگی رسمی فراهم نیست. به هر حال اگر به دنبال بهترین قیمت در مقابل کیفیت بالایی در زمینه رگولاتور هستید، حتما فیشر را در لیست خرید خود قرار دهید.

رگلاتور های فیشر اما از آن رو بسیار محبوب و مورد اطمینان بوده اند. هر چند سیستم هایی مانند، سیستم های لوله کشی+GF+ یکی از سه واحد تجاری شرکت جورج فیشر و تامین کننده جهانی پیشرو در صنعت پلاستیک و فلز می باشد. فعالیت ما به طراحی، ساخت و بازاریابی سیستم های لوله کشی برای انتقال امن و مطمئن مایعات و گازها اختصاص یافته است.

کلمات کلیدی و مهم در زمینه محصولات مربوط به رگولاتور فیشر

  • رگولاتور فیشر
  • فروش رگولاتور فیشر
  • قیمت رگولاتور فیشر
  • فروشنده رگولاتور فیشر
  • ارایه کننده رگولاتور فیشر
  • تامین کننده رگولاتور فیشر
  • واردکننده رگولاتور فیشر
  • خرید رگولاتور فیشر
  • خرید و فروش رگولاتور فیشر
  • عرضه کننده رگولاتور فیشر
  • پخش کننده رگولاتور فیشر
  • نمایندگی رگولاتور فیشر
  • انواع رگولاتورهای فیشر
  • واردات رگولاتورهای فیشر
  • علیرضا محمدشاه

کنترل ولو فیشر Fisher Control Valves

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ

کنترل ولو فیشر Fisher Control Valves

فیشر از شرکت های معتبر و با سابقه بیش از 135 سال در زمینه تولید انواع شیرآلات با کنترلر ها و اکچویتور های پنوماتیک و حتی برقی است، البته این شرکت انواع رگولاتور هم تولید می کند که بازهم از بهترین آپشن های مهم در این زمینه است.

فیشر از زیر مجموعه های شرکت امرسان است، اما کنترل ولو فیشر را همچنان به عنوان یکی از زیر مجموعه های با کیفیت و بنام با نزدیک به 65 کارخانه در سراسر جهان می شناسند. مجموعه محصولات این شرکت علاوه بر خطوط لوله خارجی در بسیاری کارخانجات ایرانی  با کاربرد هایی مانند کنترل خطوط انتقال مواد غذایی ، نفت ، بخار ، آب ، شیمیایی و دارویی مورداستفاده قرارمیگیرند.

مشخصات فروش انواع کنترل ولو فیشر

  • سایز: ازسایز1 الی16اینچ به صورت موجود
  • آلیاژ:  A216WCB/SST316
  • فشارکار: درکلاس 150-300-600-900-1500
  • اتصال: فلنج دار ، جوشیTYPE: ET,EZ,EAT,ETR

مدل های مختلف رگلاتور های فیشر

  • انواع مختلف کنترل ولو فیشر گلوب ولو با مدلهای EZ , ET,EW
  • دبل اکتین همراه با اکچیتور 667 و 657
  • وی بال تیپ 150 و 250 فلنچدار و بین فلنچی (WAFER TYPE)
  • عمگرهای آی توپی پوزیشنر (I/P POSITIONER) مدلهای 6030.6020.6010.3600 ،3582I
  • کنترل ولو فیشر با پروتکل های هارت یا فیلد باس

لیست تجهیزات مربوط به کنترل ولو فیشر را در سایت تولید کننده ببینید

  • علیرضا محمدشاه

رگولاتور فیشر

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸ ق.ظ

رگولاتور فیشر

 قیمت رگولاتور فیشر

رگولاتور فیشر

 وارد کننده انواع ریگلاتورهای فیشر در ایران آماده همکاری با صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی

فروش انواع قطعات کنترل ولو فیشر انواع رگولاتور فیشر

رگولاتورفیشر 2رگولاتور

رگولاتور فیشر مدل CFR67 رگولاتور فیشر مدل Y690A رگولاتور فیشر مدل 95H رگولاتور مدل 98LD رگولاتور  مدل 161A FISHER REGULATOR 98H FISHER REGULATOR  95H FISHER REGULATOR 67CFR FISHER REGULATOR  627 انواع رگلاتور در سایزهای مختلف تامین انواع گیج و مانومتر رگلاتور تامین شیر فشار شکن فیشر

طرز کار رگولاتور فشار

رگولاتور فشار خروجی را به صورت خودکار کنترل می نماید تا در فشار تنظیم شده خاصی به صورت ثابت باقی بماند. رگلاتور فشار در حالت نرمال باز بوده و با افزایش فشار خروجی به تدریج بسته می شود. جهت صحیح جریان بخار از داخل رگلاتور فشار بوسیله یک فلش بر روی بدنه آن نشان داده شده است. موقعیت پلاگ و فضای آزاد ما بین پلاگ و سیت مقدار جریان بخار خروجی را کنترل می کند. فشار کنترل شده خروجی از طریق منبع کندانس و خط کنترل به سمت دیافراگم انتقال داده شده و در موقعیت نیروی معکوس قرار می گیرد. این نیرو همانند نیروی وارده از سوی فنرها برای تنظیم موقعیت پلاگ ولی در جهت عکس مورد استفاده قرار می گیرد. میزان نیروی وارده از سوی فنرها توسط مهره تنظیم قابل تغییر می باشد.این شیر فشارشکن به یک قطعه آکاردئونی استنلس استیل تجهیز شده است که بوسیله آن فشار ورودی بالانس می شود. فشار ورودی بر روی سطح خارجی قطعه آکاردئونی وارد شده و بدین ترتیب  نیروهای وارده بر روی سطح پلاگ ،توسط این نیروی معکوس خنثی می شوند.

رگولاتور  چیست

رگولاتوروسیله ای است که با توجه به سیستمهای مکانیکال داخلی قادر است فشار بالای گاز ورودی را گرفته و با توجه به نیاز مصرف کننده با فشارکمتری تحویل مشترک نماید براین اساس رگولاتورها دارای سایزهای مختلف وفشارهای مختلفی می باشند رگولاتور با توجه به مکانیزمی که برخوردار است باید در محیطهای باز استفاده شود برای محیطهای بسته از نوعی رگولاتور ثانویه خاصی بنام بالانسر استفاده می شود این نوع رگولاتور فاقد سیستم قطع بالا شات اف سیستم قطع پایین وهمچنین ونت می باشد ونت حالتی دررگولاتوراست که به دلیل افزایش ناگهانی فشار گاز در شبکه سیستم قطع بالا رگولاتور به هر دلیلی ممکن است عمل ننماید در این حالت است که رگولاتور برای جلوگیری از ورود گاز با فشار بالا به ساختمان این گاز را بصورت ونت در هوا ازاد مینماید.
 

لینک های مفید :

کنترل ولو فیشر

FISHER REGULATOR

 منبع: پارسل تجهیز

  • علیرضا محمدشاه

آی توپی پوزیشنر ، قیمت آی توپی پوزیشنر

علیرضا محمدشاه | سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷ ق.ظ

آی توپی پوزیشنر ، قیمت آی توپی پوزیشنر

I/P positioner

آی توپی پوزیشنرآی توپی پوزیشنر

 تامین تجهیزات صنایع نفت گاز و پتروشیمی انواع آی توپی پوزیشنر فیشر ،سامسون،زیمنس

 

انواع آی توپی پوزیشنر فیشر

انواع آی توپی پوزیشنر سامسون

انواع آی توپی پوزیشنر زیمنس

پوزیشنر چیست؟

پوزیشنر وسیله‌‌ای است که در ارتباط با شیر کنترل و جهت تنظیم آن نصب می‌شود. در حقیقت یک سرو مکانیزم است و از طرفی یک رله تفویت کننده است که فرمان صادره از کنترل کننده را تقویت کرده و به عمل کننده (محرک یا actuator) منتقل می‌کند.

شیر کنترل باید قادر باشد با سرعت و  به طور هموار به تغییرات سیگنال کنترلی پاسخ بدهد. در خیلی از حالت‌ها، یک شیر به اندازه ی مناسب و یک اکچویتور به اندازه ی مناسب، بدون نیاز به استفاده از پوزیشنر شیر، کافی استاما حالت‌های معینی وجود دارند که پوزیشنر شیر  باید لحاظ گردد.

مهمترین دلایل کاربرد پوزیشنر در شیرها عبارتند از:

– وجود فشار زیاد و همچنین ویسکوزیته زیاد سیال مورد کنترل

– وجود اصطکاک در مکانیزم شیر کنترل به واسطه آب بندی گلوگاه شیر

– در صورت بیشتر بودن فاصله کنترل کننده و شیر کنترل از 150 فوت

– در صورت لازم بودن تقویت و تغییر نسبت به فرمان وارده از کنترل کننده

– سرعت بخشیدن به عمل شیرهای کنترل و حذف تأخیر زمانی

وقتی پوزیشنر شیر استفاده نشود، خروجی کنترلر مستقیماً به اکچویتور متصل می شود. هر تغییری در فشار خروجی کنترلر، باید بر ناحیه سطح دیافراگم مؤثر باشد.  اگر حجم اکچویتور زیاد است، ممکن است برای عکس العمل، زمانی طول بکشد. در صورتی که اگر از پوزیشنر استفاده گردد خروجی کنترلگر از طریق پوزیشنر به یک بیلوز میرود حجم بیلوز در مقایسه با اکچویتور کم است. بنابراین، تغییر خیلی کم در خروجی کنترلگر، بطور مشهودی توسط بیلوز آشکار می‌گردد. از حرکت ایجاد شده توسط بیلوز برای به حرکت درآوردن شیر پایلوت (یا فلاپر، اگر از سیستم فلاپر  نازل استفاده گردد) استفاده می‌شود که به نوبه باعث می‌شود حجم زیادی از هوا به سرعت وارد اکچویتور گردد، بنابراین استفاده از پوزیشنر، تضمین می‌کند که به سرعت به تغییرات سیگنال کنترل پاسخ داده شود.

به طور کلی اجزاء به کار رفته در پوزیشنر  عبارتند از:

– بیلوز یا شیر راهنما (spool valve)، که سیگنال صادره از کنترل کننده را درییافت می‌کند.

– میله رابط و یا میله متعادل کننده، که سیگنال دریافت شده را با موقعیت تغییر یافته ساق شیر مقایسه می‌کند.

– شیر قدرت (pilot valve)، که به نام‌های رله یا بوستر نیز معروف است و باعث تقویت فرمان صادره از کنترل‌کننده می‌شود.

– بادامک (cam)، که مشخص کننده رابطه بین موقعیت قرار گرفتن توپی (پلاگ) شیر کنترل و فرمان صادره از کنترل کننده می‌باشد.

برای استفاده صحیح از پوزیشنر شیر، به شرایط زیر باید توجه شود:‌

1-  سیالات چسبنده(Viscous)، سیالات سالیدبیرینگ یا سیالاتی که تمایل دارند شیر را ببندند. 2-  نیروهای با تلاطم زیاد ناشی از اندازه بزرگ شیرها، افت های فشار زیاد یا ترکیبی از آنها. 3-  فشار زیاد نیاز به بسته بندی غیرعادی بدون نشت میله دارد. 4-  خط انتقال زیاد بین کنترلگر و شیر کنترل که می تواند بیانگر یک تأخیر زمانی(Time lag) باشد.

منبع: پارسل تجهیز

  • علیرضا محمدشاه